måndag 25 maj 2009

I denna ljuva sommartid...



Det kanske låter högtravande, men jag gillar verkligen denna hyllning till livet och sommaren! :)


PSALM 200:1-3

I denna ljuva sommartid
gå ut, min själ och gläd dig vid
den store Gudens håvor.
Se hur i min prydning jorden står,
se, hur för dig och mig hon får
så underbara gåvor.

Av rika löv är grenen full,
och jorden täckt sin svarta mull
med sköna gröna kläder.
De fagra blommors myckenhet
med större prakt och härlighet
än Salomos dig gläder.

Nu växer säd för skördens tid,
och ung och gammal gläds därvid
och bör Guds godhet prisa,
som vill i överdådigt mått
oss människor så mycket gott
var dag och stund bevisa.



Man vaknar på morgonen och solen skiner, öppnar fönstret och hör fåglarna sjunga och ser ljuset skina ner genom lövkronorna och känner doften av fuktigt gräs.
Det är som att vara kär, jag blir lycklig och känner mig fri.
En underbar tid!

Bäst av allt, det är gratis! :)