onsdag 3 juni 2009

Du vackra Norrland!


"Höga kusten gör mej lyrisk, Oviksfjällen gör mej stum,
och Indalsälven gör mej gråtmild in i märgen.
Det är ett härligt land vi bor i!
Det är kargt och det är vilt,
och understundom är det vackert som en dröm."


Så skaldades Afzelius om Norrland(i Odessevs).
Jag var på blixtvisit i Norrland i helgen och början av veckan. Det är så vackert!

Passade då på att lämna ett ben till min hund, som jag tyvärr lämnat bort på grund av att son #1 blev allergisk. Det är 2 år sedan han hittade nytt hem hos en familj i Norrland. Gick en långpromenad med honom i lördagsnatt, i början fick jag ingen speciell kontakt, det kunde varit vilken duktig hund som helst. Efter en timme "fick jag kontakt". Kändes otroligt bra att vi blev kompisar igen för en kväll... saknar verkligen den gamla odågan.