fredag 7 augusti 2009

ASAT ASAP?


Har hittat en kaxig bock som håller revir mellan två villakvarter, i en allmänning som går in som en vik från skogen mellan kvarteren. Han har revirmarkerat ganska högt och med besked så enligt regeln ska detta vara en stor bock. Igårkväll fick jag närkontakt, gick en sväng i skogen och passerade reviret och på vägen hem, i mörkret lyckades jag skrämma upp honom. Han tog ett par skutt, bara några meter från mig och för att ha överraskat honom förärades jag en fnysning. Kunde tyvärr inte se bocken för det hade hunnit bli beckmörkt och en stor, tät gran stod med total exakthet precis mitt i vägen.

Kanske dags att släppa de där gnidna hundralapparna på en Nordik Roe, plocka fram kamolådan och ladda kameran med skarpa... nej, jag menar skärpa! :)

ASAT-camot verkar intressant, men är det bondfångeri? Kolla på filmen.
Jag gillar beige som camofärg, funkar ju faktiskt året om. Så jag sväljer ASAT-reklamen med hull och hår. De hade dessutom flera plagg i merinoull, me like, säger jaktidioten.